Facilicom Solutions

Facilicom Solutions benut het volle potentieel van alle talenten

Bij Facilicom Solutions werken professionals met allerlei expertises die vaak met complexe vraagstukken aan de slag zijn. Hoe kunnen we de kennis en kunde van collega's onderling optimaal benutten? De Verbinders heeft het antwoord. Het netwerk, met vertegenwoordigers van alle business units van Facilicom Solutions, ondersteunt collega's met vragen waar ze in de praktijk tegenaan lopen. Met snelle en slimme oplossingen voor de opdrachtgever tot gevolg.

De Verbinders is een goed voorbeeld van de talentontwikkeling die Facilicom Solutions - ook het komende jaar weer - hoog op de agenda zet. Daar past namelijk bij dat we medewerkers ruimte geven voor eigen initiatieven. Meer autonomie op de werkvloer vergroot de betrokkenheid en bevlogenheid van medewerkers. Zoals het initiatief van De Verbinders laat zien, vergroot de ruimte voor vernieuwende manieren van werken ook nog eens het probleemoplossend vermogen binnen onze organisatie. Een win-win, waar onze medewerkers én opdrachtgevers blij van worden.

SUCCESCASE

De digitale barista brengt integrale services naar een hoger niveau

Bij een aantal opdrachtgevers is Facilicom Solutions verplicht om steeds een medewerker beschikbaar te hebben voor de koffiebar. Wat gebeurt er op momenten dat er geen klanten zijn? Onze medewerker verleent dan idealiter in de nabijheid een helpende hand, bijvoorbeeld bij het voorbereiden van lunches en aanvullen van sanitaire producten.

De digitale barista die Facilicom Solutions ontwikkelde voor B30, het rijksoverheidsgebouw aan de Bezuidenhoutseweg in Den Haag, levert nu een integrale en klantgerichte oplossing. Een sensor in de device geeft onze cateringmedewerker automatisch een seintje als er een klant bij de koffiebar komt. Hiermee waarborgen we de dienstverlening, terwijl we ook (kosten)effectief kunnen werken.

De inzet van de digitale barista staat inmiddels volop in de belangstelling bij klanten van Facilicom Solutions. Onder meer het Gerechtsgebouw in Breda gaat ervan gebruik maken. De technologie en werkwijze zijn mogelijk ook bruikbaar voor bijvoorbeeld de valet parking bij de Willemswerf in Rotterdam. Daarom zetten we al stappen om data uit de praktijk te analyseren en de diensten vervolgens te optimaliseren. De aanpak zou uiteindelijk op diverse locaties en voor allerlei facilitaire services het gewenste resultaat kunnen boeken: meer kwaliteit voor de klant, tegen lagere kosten.

Dit is een initiatief van Don Ran, Evelien Lukkien, Jeroen Poelhekken en Martijn Ploos van Amstel