Facilicom Vooruit
Om onze missie, samen werken aan een betere leefomgeving voor iedereen waar te maken dragen we bij Facilicom Group onze waarden Samenwerken, Eigenaarschap en Elke dag beter hoog in het vaandel. Voor onze klanten, voor onze medewerkers en voor onze rol in de maatschappij. Deze waarden zijn uitgewerkt in ons gedragskompas, dat leidend is in alles wat we doen. Dit om de positieve impact van ons bedrijf zo groot mogelijk te maken. In 2025 zullen we bepalen hoe we ons gedragskompas nog concreter in onze bedrijfsvoering verankeren.
We kijken als Concern Directie met tevredenheid terug op 2024.
We zijn trots op de financiële resultaten van 2024. Resultaten die bijdragen aan een gezond bedrijf voor de lange termijn en ons de ruimte geven om te investeren.
Even trots zijn we op de positieve impact die we elke dag maken met al onze collega's. Zowel op de werkvloer bij onze klanten als door onze maatschappelijke initiatieven. Bijvoorbeeld voor kwetsbare doelgroepen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Onze missie, samen werken aan een betere leefomgeving voor iedereen gaat verder dan alleen onze werkomgeving.
De Kick-off 2025 op 16 januari in het Nieuwe Luxor Theater in Rotterdam had dit jaar als thema Facilicom Vooruit. Onder dit thema vallen Leren Optimaliseren en Leren Innoveren.
Het inzetten op innovatie moet leiden tot het verder vergroten van onze innovatiekracht. Dit om de inzet van technologie en het ontwikkelen van nieuwe klantproposities te versnellen.
De optimalisatie van onze processen en systemen moet leiden tot betere werkprocessen voor onze professionals. Want we moeten ons blijven realiseren dat de ruim 20.000 professionals in ons bedrijf het hart vormen van onze missie. Zij maken elke dag bij onze klanten die betere leefomgeving waar. Onze ambitie om tot optimalisatie van onze processen te komen sluit naadloos aan bij onze waarde Elke dag beter.
Kortom, betere processen en innoveren, daar zetten we in 2025 vol op in. Facilicom Vooruit!
Als holding met 7 divisies en zo’n 40 bedrijven en business units is samenwerken een voorwaarde om ook gezamenlijk succesvol te zijn. Afgelopen jaar hebben we de samenwerking tussen het Shared Service Center en de divisies verder versterkt. Onder andere op het vlak van IT en digitalisering en op de HR thema’s zoals sociaal werkgeverschap, social impact en talentmanagement.
Die samenwerking tussen de divisies komt ook naar voren bij onze integrale dienstverlening, Integrated Facility Management (IFM), waar we de volledige breedte van ons bedrijf aanbieden aan onze klanten. Om verder te kunnen groeien hebben we de IFM dienstverlening in 2024 gescheiden van de dienstverlening van Hard Services. In het begin van het nieuwe boekjaar 2025 zijn deze ook juridisch gesplitst in Facilicom Solutions bv voor de IFM dienstverlening en Breijer bv voor de Hard Services dienstverlening.
We willen alle collega’s van Facilicom Group bedanken voor hun inzet, energie en bijdrage in 2024. Zij tonen elke dag eigenaarschap in hun werk, en dat hoge verantwoordelijkheidsgevoel is voelbaar binnen ons bedrijf. We willen ook onze klanten, leveranciers en partners bedanken voor hun vertrouwen in onze organisatie. Alleen samen kunnen we onze missie waar blijven maken: Samen werken aan een betere leefomgeving voor iedereen.
We kijken met vertrouwen uit naar 2025.
Eric Otto, CEO Marcel Rotteveel, CFO
Concern Directie