Communicatie-platforms
Communicatieplatforms ondersteunen in digitale communicatie tussen zorgverleners, klanten en hun netwerk. Deze platforms vergroten de flexibiliteit in communicatie tussen verschillende hulpverleners. Het maakt integraal werken vanuit verschillende disciplines eenvoudiger en effectiever.
Opties van diensten/producten/devices
Er zijn meerdere toepassingen (en leveranciers) voor communicatieplatformen. 3 voorbeelden hiervan zijn:
DOELGROEP
- Klanten die zorg krijgen van verschillende aanbieders en/of mantelzorgers
- Mantelzorgers/familie die graag (op afstand) willen volgen hoe het met (bijvoorbeeld) hun vader of moeder
- Zorg –en ondersteuningsmedewerkers die integraal willen werken rondom de klant
- Gemeenten: overzicht te krijgen én te houden over de verschillende domeinen
TOEGEVOEGDE WAARDE CLIËNT
- Gerust gevoel door gelijkheid aan informatie bij verschillende hulpverleners
- Bieden van dagstructurering door de agendafunctie in de communicatieplatformen
- Eenvoudig in contact kunnen blijven met familie, mantelzorgers en hun wereld
TOEGEVOEGDE WAARDE MANTELZORGERS
- Familie en mantelzorg kan beter inschatten wanneer (extra) aandacht nodig is of dit beter verdelen
- Voor de familie kunnen ook leuke foto’s, berichten en filmpjes worden achtergelaten
- Kunnen delen van zorg
TOEGEVOEGDE WAARDE ORGANISATIES
- Snel op de hoogte zijn van informatie van andere zorg- en ondersteuningsaanbieders.
- Beter inzicht in de agenda (wanneer komt wie over de vloer?) ook voor eventuele overlegmomenten met familie en mantelzorgers