Hoe is de opvolging van een alarmmelding geregeld?

Er gebeurt bij de klant iets in huis of tijdens het wandelen (bij mobiele alarmering). De zorgcentralist die hij aan de lijn krijgt, constateert dat er hulp moet komen. Die hulp kan van drie verschillende kanten komen.

Mantelzorgers en/of familie

Bijvoorbeeld partner, kinderen, kennissen, buren.

Voor opvolging door mantelzorgers vragen wij altijd minimaal 3 contactpersonen die binnen 30 minuten op locatie kunnen zijn en toegang hebben tot de woning.

Professionele hulpverleners

Thuiszorgorganisaties bieden vaak ook de mogelijkheid voor opvolging. Doet u dit als organisatie zelf niet? Mogelijk dat partijen in de buurt u verder kunnen helpen.

Alarmopvolging vanuit ATA

In de regio’s Amsterdam, Almere en Utrecht werken wij samen met partijen die de opvolging verzorgen. Deze mogelijkheid bieden wij met name bij particuliere klanten.

Opvolging

Toegang tot de woning middels een sleutelkluis

De kans is groot dat de persoon die heeft gealarmeerd de voordeur niet kan open doen. Op zulke momenten is een sleutelkluis de ideale oplossing. Aan de buitenzijde van de woning wordt een kluis geplaatst, met daarin een reservesleutel van de voordeur. Alleen geautoriseerde personen (professionele zorg of mantelzorgers) kunnen deze kluis openen.

Mechanische kluis

De Clavisio (mechanische kluis) wordt buiten aan de deur gemonteerd en middels een aparte sleutel worden geopend. De zorgmedewerkers die de opvolging doen krijgen de beschikking over een algemene sleutel om deze sloten te kunnen openen. Na het openen van de kluis kunnen zij de sleutel van de voordeur pakken en de woning betreden. De Clavisio heeft een SKG *** certificering.

Digitale kluis

Er is ook een digitale kluis, de Clavisio Smart. Deze lijkt op de mechanische klus maar is alleen te openen via een app op de mobiele telefoon. Alleen personen die via de app geautoriseerd zijn hebben toegang tot de kluis en daardoor tot de sleutel van de voordeur. Ook deze kluis heeft een SKG*** certificering.