Babette Sarlet

Een nieuwe slogan verzinnen, hoe doe je dat?

Een slogan verzinnen. Eeeeh, dat is lastiger dan je denkt. Er zijn nogal wat dingen waar je op moet letten. Babette Sarlet, van corporate communicatie, geeft een toelichting.

Hoe bepaal je of een slogan geschikt is?

“We zijn een enorm grote organisatie. Het doel van een slogan is om daar één zin boven te plakken, in de marketingcommunicatie noemen dat we dat een pay off. Natuurlijk willen we dat het een positief gevoel geeft bij ons merk, en ook dat het perfect past bij wie we zijn én wat we met elkaar voor onze klanten doen.”

Waarom er is gekozen voor Happy people?

“Ons werk is mensen blij maken. Daarbij is het onze missie om de leefomgeving perfect te organiseren. Of het nu om lekker en gezond eten gaat. Om een schone en veilige werkplek. Of om huishoudelijke hulp en zorg aan huis. Dat doen we elke dag met de verschillende divisies en heel veel collega’s samen. Happy people make happy people is het verbindende element. En we onderstrepen hiermee dat we erop gericht zijn om het werkplezier te vergroten voor onze klanten en eindgebruikers, maar ook voor elkaar. Hoe beter dat lukt, hoe meer we kunnen bijdragen aan een inspirerende leefomgeving voor anderen.”

Wat vond je het leukste, en wat vond je het moeilijkste in dit proces?

“Het hele proces is geweldig, van positionering naar pay off… Het belangrijkste vind ik dat de uitkomst geen loze belofte is, maar ons in de kern raakt, anders werkt het niet. Het leukst is dat we daarin - volgens mij - goed zijn geslaagd. We hebben meer dan voldoende bewijs dat wij een bedrijf zijn met medewerkers die ontzettend veel plezier en vakmanschap in hun werk steken, en waarin er aandacht is om daar ook vanuit de organisatie de voorwaarden voor te scheppen. Daarbij ligt er – ook op communicatief vlak – een mooie uitdaging om dat verder op te halen en vooral ook uit te dragen.”