NIEUWS


Thought leader in werkgeluk, dat zijn we niet zomaar.

Blijf op de hoogte en doe mee!  

Campagne voor de arbeidsmarkt gaat live

Vanaf maandag 11 maart kan je zomaar verrast worden door een commercial van Facilicom Group. Op de radio, maar ook als je online bent. We starten namelijk samen met de divisies een arbeidsmarktcampagne: Happy werk.

Met deze campagne zullen we in korte tijd de nieuwe pay-off Happy people make happy people bekend maken in Nederland. Zo hopen we meer mensen te interesseren om te werken bij ons mooie bedrijf, zodat we openstaande vacatures sneller invullen.


Beluister alvast de radiospot

De radiocommercial kom je tegen op Radio 2, 3FM, Qmusic, Spotify en de regionale zenders van E-Power (zoals bijv. ArrowFm en RadioNL). Wanneer? Van 11 t/m 24 maart.


Verwijzen naar Happywerk.nl

Ook online roepen we mensen op om naar www.happywerk.nl te gaan, een speciale pagina op werkenbijfacilicom.nl die vanaf de start van de campagne online beschikbaar komt. Er zullen banners te zien zijn op diverse websites. Via happywerk.nl kunnen bezoekers zich vervolgens verder oriënteren op onze divisies en op de bijna 1.000 (!) banen die we te bieden hebben.

Let op: omdat de campagne officieel maandag de 11e begint, vragen we je om tot dan te wachten met het delen van de radiospot en campagnefilm.

Kennisbank, innovatielab en dashboard op facilicom.nl

Werkgeluk is geen nieuw thema voor Facilicom Group. Wél nieuw is de ambitie om hiermee bekendheid te krijgen als thought leader. Wat er binnen ons bedrijf en de divisies op dit terrein gebeurt, willen we online beter zichtbaar maken.

We laten met een aantal belangrijke aanvullingen en verbeteringen van de website facilicom.nl zien hoe werkgeluk handen en voeten krijgt. Hiervoor ontwikkelen we:

  • Een kennisbank over Werkgeluk, met cases en artikelen die onderbouwen hoe werkgeluk aantoonbaar resultaat oplevert, zowel in onze organisatie als in de samenwerking voor opdrachtgevers.
  • Facilicom Labs: innovaties vanuit verschillende divisies waarmee we bijdragen aan een inspirerende leefomgeving.
  • Persoonlijke verhalen van medewerkers die vertellen over hoe zij werkgeluk ervaren.
  • Een impact dashboard waar we op een overzichtelijke manier cijfers en feiten presenteren over Facilicom Group.

Marketing via website

Ook voegen we een aantal mogelijkheden toe aan de website om de marketing te verbeteren. Dit doen we onder andere door te identificeren wie er geïnteresseerd zijn in een specifiek thema of pagina (leadgeneratie). Ook buiten het platform om kunnen we sitebezoekers dan online bereiken met uitingen waar zij mogelijk interesse in hebben (remarketing). Deze marketingtechnieken helpen ons om met potentiële nieuwe opdrachtgevers en relaties in contact te komen en bestaande relaties te verdiepen.

Aanpassen en planning

Het doel is om de aanpassingen begin april zichtbaar te maken op de website. In de afgelopen weken is met alle divisies gesproken over de inhoud voor bovenstaande onderdelen. Inmiddels is een begin gemaakt om de benodigde informatie en content ook echt te produceren. Op de achtergrond wordt de website zo aangepast dat alles een plek krijgt.

Heb jij een interessant artikel over een initiatief of innovatie vanuit jouw divisie dat je graag wilt delen via facilicom.nl? Stuur een mail aan Babette Sarlet.


Als de nieuwe onderdelen op de website eenmaal online zijn, dan ben je natuurlijk van harte uitgenodigd om dit ook weer te delen binnen jouw netwerk(en).

Interne focus op werkgeluk


Ambassadeursnetwerk met bijna vijftig collega’s

Er blijkt onder collega’s meer dan genoeg animo om als Ambassadeur Werkgeluk aan de slag te gaan. Bijna vijftig medewerkers krijgen komende periode een opleiding van professionele trainers.

Het initiatief om een groep collega’s speciaal te trainen in het vergroten van werkgeluk, maakt deel uit van het project Interne focus op werkgeluk. Hiermee vormen we een Ambassadeursnetwerk dat binnen alle onderdelen en divisies de aandacht voor werkgeluk helpt vergroten.

Drie soorten training

De collega’s die zich enthousiast toonden, hebben een keuze kunnen maken in hoe zij het liefst invulling geven aan hun Ambassadeurschap:

  • Er is een driedaagse Train-de-trainer opleiding. Ruim twintig deelnemers van verschillende divisies leren hier om straks zelf maandelijks een workshop te geven aan een groep managers.
  • Deelnemers aan de tweedaagse Ambassadeurs/managers training hebben na afloop een concreet plan van aanpak om met hun eigen team aan de slag te gaan.
  • Ook zijn er medewerkers die een Online Training volgen om met hun eigen werkgeluk en het uitdragen daarvan aan de slag te gaan.

Support je collega. Draag je idee aan.

Jij kan ook wat doen. Support de collega’s die zich voor het Ambassadeursnetwerk inzetten. Zij spelen namelijk een belangrijke rol om te zorgen dat werkgeluk echt een plek krijgt in de organisatie, en in hoe we werken.


Heb jij een idee om onze focus op werkgeluk te helpen vergroten? Laat het weten! Je kunt hiervoor contact opnemen met: Eva van Zelderen via evzelderen@facilicom.nl of op 06 244 78 110.

Info en veelgestelde vragen via Faciwiki

Welke projectteams zijn er gestart? Wie zijn de collega’s die eraan deelnemen? En wat gaan ze doen? Lees meer op Faciwiki. Daar vind je ook antwoorden op veelgestelde vragen.

meer nieuws?