NIEUWS


Thought leader in werkgeluk, dat zijn we niet zomaar.

Blijf op de hoogte en doe mee!  

Werkgeluk werkt aanstekelijk

Wij weten dat werkgeluk niet zomaar een kreet is. Inmiddels weten veel anderen dat ook. De branding campagne die we in april startten én de content campagne van mei, hebben zijn vruchten afgeworpen en zowel het thema áls Facilicom Group goed op de kaart gezet! En dit is nog maar het begin...

We zijn gestart met een branding campagne rondom Happy People make Happy People voor zakelijke doelgroepen. Vervolgens hebben we een maand lang, van half mei tot en met half juni, via verschillende (mini-)campagnes zes online achtergrondartikelen over werkgeluk gedeeld. We gebruikten hiervoor onze eigen en betaalde online media. Inmiddels weten we hoe werkgeluk ontvangen wordt; mooie resultaten die we graag met je delen. In de infographics hieronder zie je van beide campagnes de belangrijkste resultaten.

Campagnemiddelen en –opbouw

Om de resultaten op waarde te kunnen schatten, is het belangrijk te weten hoe de campagnes zijn opgebouwd. We hebben Facilicom Group allereerst onder de aandacht gebracht van onze zakelijke doelgroepen via LinkedIn advertising, online banners en STER online. De focus van deze campagne lag op het verhogen van de naamsbekendheid van Facilicom Group met als belangrijkste thema natuurlijk Happy people make Happy People!

Vervolgens hebben we 6 aspecten van werkgeluk gekozen en gericht onder de aandacht gebracht van onze zakelijke doelgroepen via LinkedIn advertising. Deze zes onderwerpen zijn: Werken aan werkgeluk, Focus op persoonlijke groei, Vertrouwen als basis voor werkgeluk in de zorg, Werkgeluk en duurzaam ondernemen, Huisvesting versus werkgeluk, Vernieuwend organiseren. Visie op werkgeluk in de zorg, Werkgeluk en duurzaam ondernemen, Huisvesting, en Vernieuwend organiseren. We schreven achtergrondartikelen over elk van de onderwerpen en plaatsten ze op facilicom.nl, waarna we ze actief promootten onder de commerciële doelgroepen van al onze divisies. Ter ondersteuning hebben we tijdens deze content campagne ook online banners en STER online ingezet. 

Zeer hoge doorklikratio content campagne

Bij de start van de (mini-)campagnes hielden we rekening met een doorklikratio (ook wel CTR: click through rate) naar de website van 1%. Deze prognose is gebaseerd op de resultaten die we in de branding campagne hebben behaald via LinkedIn advertising. Met een doorklikratio van 1,14% hebben we die resultaten ruimschoots overtroffen! Van de ruim 270.000 keer dat onze LinkedIn advertenties zijn weergegeven, hebben 3.095 mensen doorgeklikt naar de website van Facilicom. En dat zijn alleen nog maar de resultaten van LinkedIn advertising! Ook met online bannering en de promotie van onze Happy people make happy people video hebben wij veel zichtbaarheid gerealiseerd. In onderstaande infographics vind je alle resultaten van de content campagne. Voor de volledigheid hebben we ook de resultaten van de burst campagne toegevoegd.

Hoe scoorden de afzonderlijke onderwerpen?

De algemene resultaten laten zien dat werkgeluk leeft én aanstekelijk werkt. Nog interessanter is het om te zien hoe de afzonderlijke onderwerpen scoorden. We zien in ieder geval dat werkgeluk op belangstelling kan rekenen in het facilitaire én het zorgdomein! In onderstaande infographics zie je de resultaten per artikel.

Exclusieve Thought Leader Pool groeit

Onderdeel van thought leadership is het actief delen van kennis. Dat doen we dan ook zo veel mogelijk, vooral via onze website. In de Kennisbank Werkgeluk op facilicom.nl vind je persoonlijke verhalen, achtergrondinformatie en feiten en cijfers over werkgeluk. Bij Facilicom, maar ook daarbuiten. Want ook al is werkgeluk voor iedereen anders, iedereen profiteert van een werkomgeving waar plezier en prestatie de ruimte krijgen.

Uitnodiging

Het delen van onze kennis, ervaring en expertise is ook een uitnodiging aan geïnteresseerden om contact met ons op te nemen. Op de website kunnen zij hun gegevens achterlaten, waarna we die opnemen in de zogeheten Thought Leader Pool. Dit is een exclusieve groep van mensen die geïnteresseerd zijn in werkgeluk en ons kenniscentrum. Op termijn zullen we met hen inhoudelijke verdieping delen over (aspecten van) werkgeluk, via nieuwsbrieven, exclusieve content en mogelijk ook meetings.

Ken jij iemand die zeer geïnteresseerd is in werkgeluk? Wijs diegene dan vooral op de informatie over werkgeluk die op onze website staat. www.facilicom.nl. Wil je zelf meer weten over werkgeluk, dan kan je natuurlijk ook je eigen gegevens achterlaten!

Werkgeluk van collega’s

Werkgeluk is voor iedereen anders. Al doen je collega’s en jij hetzelfde werk,

jij wordt misschien van heel andere dingen blij dan zij.

Op de website van Facilicom lees je persoonlijke verhalen van collega’s over hun werkgeluk.

Neem dus regelmatig een kijkje!

Wil je jouw werkgeluk ook delen?


Meld je dan aan via happy@facilicom.nl

Info en veelgestelde vragen via Faciwiki

Waar zijn de projectteams mee bezig? Welke initiatieven zijn er in ontwikkeling? En wat kan jij doen om bij te dragen? Lees meer op Faciwiki. Daar vind je ook antwoorden op veelgestelde vragen.

meer nieuws?