VEILIG

TERUG NAAR EEN VEILIGE WERKOMGEVING

Na de lockdown zullen we geleidelijk naar onze werkomgeving terugkeren. Een veilige werkomgeving staat daarbij bovenaan. Met de expertise van Facilicom Solutions als facilitair gebouwbeheerder en dienstverlener kunnen wij u ondersteunen in het creëren van deze veilige werkomgeving. Met een korte inventarisatie analyseren wij de werkomgeving. Daarop geven we een effectief en praktisch uitvoerbaar advies op alle belangrijke aspecten. Wij kunnen een aangepaste en veilige werkomgeving snel inrichten. Zonder grote investeringen. We bepalen samen de aanpassingen en voeren deze uit.

Daarbij kunt u denken aan:

Schone werkomgeving

Intensiever en anders op bepaalde plekken schoonmaken. Het intensief meten van het effect van de schoonmaak en de luchtkwaliteit verbeteren.

Herinrichting van het pand

Noodzakelijke afstand tussen de werkplekken aanpassen, bezettingsgraad per afdeling bepalen, (tussen)schermen en routes inrichten, aanpassen van vergaderruimtes of andere openbare ruimtes. Maar mogelijk ook extra schermen om op afstand contact te behouden met collega’s, bezoekers en leveranciers.

Registratie van bezetting en afstand

Continue inzage behouden op de totale en maximale bezetting van het pand en de verschillende werkomgevingen en gebruik maken van (afstand) app’s die management informatie verstrekken.

Protocol en communicatie

Het maken en versturen van instructies en uitleg voor het gebruik van het kantoor en de werkruimtes, voor medewerkers, bezoekers en leveranciers. Gebruik maken van signing en nudging met heldere werkafspraken en gedragsregels.

Vriendelijke handhavers van de gedragsregels

Een werkbare wijze om – met de juiste afstand – medewerkers, bezoekers en leveranciers te ontvangen en te begeleiden inclusief controle en registratie. Handhavers die volgens het juiste protocol het gewenste gedrag, de faciliteiten, informatie en veiligheid zo veel mogelijk borgen.

Hygiëne middelen

Voorzien in het aanbod van de juiste hygiëne middelen zodat medewerkers zelf , de verschillende plekken in het kantoor, na gebruik schoon kunnen maken.


Contactpersoon

Martijn de Groot managing consultant Management & Advies T 06 23 08 71 61 E mdgroot@facilicom.nl