Contract- en leveranciers-management

Onduidelijkheid over wie uw leveranciers zijn? Grip op kosten verloren? Geen inzicht in aflopende contracten? De consultants van Facilicom Solutions helpen u graag om weer grip te krijgen op kosten en kwaliteit. Met behulp van onze beproefde methodiek, o.a. uitgevoerd bij VEON, BRAND en RIBW/ KAM, wordt het mogelijk om op een adequate en overzichtelijke manier contract- en leveranciersmanagement toe te passen binnen uw organisatie.

Hoe gaan we te werk?

Voordat de consultant de methodiek toepast is de eerste stap om helder te krijgen wat het doel van de klant is om leveranciersmanagement te implementeren. Afhankelijk van de doelstellingen kan de benadering wijzigen. De consultant brengt de huidige dienstverlening in kaart en geeft advies om de diensten te optimaliseren. Hierbij worden praktische handvatten gegeven om de huidige situatie te verbeteren. Indien gewenst kan ook de implementatie uit handen genomen worden door onze consultants.

Onze toegevoegde waarde

Door onze gedegen aanpak en bijbehorende processtappen toe te passen wordt het mogelijk gemaakt om kosten te reduceren, processen te standaardiseren, kwaliteit te verhogen en het aantal leveranciers omlaag te brengen. Er wordt grip gecreëerd en behouden door overzicht te scheppen en op een simpele wijze wijzigingen te kunnen bijhouden. Door tevens leveranciersmanagement te implementeren wordt het mogelijk gemaakt om sneller bij te sturen, de juiste dienstverlening te krijgen en op een tactisch en strategisch niveau gesprekken te voeren met de betreffende leverancier. Onze toegevoegde waarde zit enerzijds in het bieden van capaciteit en anderzijds in het toepassen van onze ervaring en expertise. We nemen het hele proces gestructureerd uit handen en onderzoeken, analyseren, benchmarken en adviseren.

Klantcases

'We wilden graag meer inzicht hebben in onze kosten op facilitair gebied. Dit om de besparingsmogelijkheden in kaart te brengen. Niet alleen heeft Facilicom Solutions ons geholpen met het inzichtelijk maken, ze hebben ook contractmanagement geïmplementeerd en geholpen bij het opnieuw aanbesteden van de diensten. We hebben weer grip op de situatie!'

'Onder begeleiding van Facilicom Solutions zijn in een kort tijdsbestek de huidige leveranciers in kaart gebracht. Ook is het niveau van dienstverlening vastgesteld. Op basis van de geadviseerde PVE’s zijn verbeterslagen gemaakt. Het resultaat? Een leveranciersreductie van 40% en een kostenreductie van 25%.'

Facilitair inkoop advies