Procesbegeleiding aanbesteding

Aanbesteden vergt maatwerk. Kenmerkend voor onze aanpak is elke aanbesteding aan te laten sluiten op uw organisatiedoelstellingen. Aanbesteden is óók vakwerk. Om telkens weer de juiste (operationele, tactische en strategische) keuzes te maken is brede ervaring nodig.

Hoe pakken we dit aan?

Benchmarken

We creëren inzicht in de huidige facilitaire kosten en onderzoeken hoe marktconform deze zijn. Onze specifieke ‘benchmark tool’ bevat een unieke set aan data over meerdere jaren o.b.v. verschillende type facilitaire kosten. Hier tegenover zetten we de data vanuit meerdere jaren van uw organisatie. Hieruit ontstaat een beeld of u de huidige diensten marktconform inkoopt.

Marktverkenning

Samen verkennen we de markt o.b.v. deskresearch, cijfers & feiten vanuit de benchmark en trends en ontwikkelingen vanuit ons brede netwerk. Deze marktverkenning biedt u inzicht in potentiele aanbieders en laat zien wat de markt uw organisatie te bieden heeft om uw doelstellingen te behalen.

Inzicht in besparingspotentieel

We nemen uw huidige facilitaire contracten grondig onder de loep en toetsen deze op een aantal gebieden waaronder: spend (o.b.v. een spendanalyse), kwaliteit/beleving en de cijfers & feiten vanuit de benchmark en marktverkenning. Hiermee kunnen we aangeven binnen welke termijn besparingen (o.b.v. percentages) te realiseren zijn.

Onze toegevoegde waarde

Wij begrijpen dat wanneer u als organisatie een aanbesteding wilt uitvoeren, om kansen vanuit de markt optimaal te benutten of omdat u aanbestedingsplichtig bent, u daarvoor de juiste kennis en beschikbare capaciteit in huis wilt hebben. Deze benodigde kennis en capaciteit is vaak van tijdelijke duur (zo lang de aanbesteding duurt), en is pas weer nodig bij een volgende aanbesteding. Het kan lastig zijn om zo’n tijdelijke organisatie te vormen van de juiste mensen met de juiste kennis. Samen met u als opdrachtgever vormen wij deze tijdelijke organisatie. Onze toegevoegde waarde ligt in het ondersteunen en/of begeleiden van omvangrijke of complexe (facilitaire) aanbestedingen met onze kennis, expertise en projectmatige aanpak zoals Prince2. We leveren maatwerk en houden uw organisatiedoelstelling altijd als uitgangspunt. We kennen de wet- en regelgeving rondom (Europese) aanbestedingen en zijn NEVI gecertificeerd. Dit heeft voor u als opdrachtgever grote voordelen:

  • U bent als organisatie compliant doordat onze inzet zich richt op het voldoen aan alle wet- en regelgeving op het aanbestedingsdomein;
  • De hoogst haalbare kwaliteit wordt nagestreefd vanuit de gecontracteerde leverancier om optimale bedrijfsprestaties te realiseren;
  • U kunt hiermee vooruitstrevend en toonaangevend zijn door bijvoorbeeld circulair aan te besteden of stappen te zetten op het gebied van duurzaamheid.

Klantcases

Meerdere klanten ging u voor als het gaat om het begeleiden van het aanbestedingenproces. We hebben dan ook de nodige ervaring en kennis van de systemen zoals TenderNed en Negometrix. Wij hebben zowel ervaring in de profit als non-profit sector. Europese aanbestedingen of meervoudige onderhandse gunningen behoren tot ons portfolio.

‘Binnen de gemeente Huizen hebben we een grote en veelzijdige vastgoedportefeuille. De panden dienen wij op een gedegen en kwalitatieve manier te onderhouden. Dit doen we graag met externe partners uit de regio. Maar waar begin je? Wie nodig je wel en wie nodig je niet uit? Zoek je 1 partij per dienst of zet je dit in concurrentie weg? De consultants van Facilicom Solutions helpen ons bij dit traject met hun kennis en capaciteiten en ontzorgen ons hiermee enorm!’

Facilitair inkoop advies