29/52
  • Pages
  • Editions
01 Start
02 Voorwoord
03 Gezonde boel
04 Overzicht
05 Langer veilig thuis wonen
06 Veilig buiten
07 Zelfredzaamheid
08 Emotionele gezondheid
09 Administratie & Geld
10 Mantelzorgondersteuning
11 Eenzaamheid
12 Veilig ziek zijn
13 Contact & Samenleving
14 Gerust gevoel
15 Vitaliteit & Bewegen
16 Opvoeden & Opgroeien
17 Jongeren & Talent
18 Dementie
19 Dagstructurering
20 (weer) meedoen
21 Mobiele alarmering
22 Spraakassistentie Emma Zorgt
23 Leefstijlmonitoring
24 De Mantelfoon
25 Ouderentablets
26 Personenalarmering
27 Sociale robots
28 Valdetectie
29 Veilig toegang tot de woning
30 Welzijnscheck
31 Apps voor huishouden
32 Apps voor medicijngebruik
33 Apps voor meten activiteit
34 Babbeltrucmelder
35 Burenplatforms
36 Communicatieplatforms
37 Digitaal huishoudboekje
38 Dwaaldetectie (GPS)
39 Goedendagservice
40 GoOV
41 Huishoudrobots
42 Beweegmaatje
43 Kopstoring
44 Kwikstart
45 Veilig huis
46 Slimme medicijndispensers
47 Monitoring vitale waarden
48 Oplossingsgericht opvoeden
49 Sociale monitoring
50 StressLes
51 VraagApp
52 Zelfhulp - Omgaan met geld

Veilig toegang tot de woning

Het kan zijn de uw cliënt niet of moeilijk zelf de deur open kan doen? Met een sleuteloplossing geeft uw cliënt andere mensen, bijvoorbeeld medewerkers van thuiszorg, welzijnswerk of mantelzorgers, toegang tot zijn/haar woning. Thuiszorgorganisaties gebruiken vaak slimme sleuteloplossingen om bij cliënten binnen te komen, die dagelijkse zorg ontvangen. Slimme sleuteloplossingen zijn bijvoorbeeld een sleutelkluis of een elektromechanische motorcilinder, die met een app te bedienen zijn.

Meer info...

Oplossingen voor Veilig Toegang tot de Woning

DOELGROEP

  • Cliënten die dagelijks of vaak hulp, ondersteuning en zorg ontvangen in hun woning en zelf niet of moeilijk de deur open kunnen doen
  • Cliënten die personenalarmering hebben en daardoor een oplossing nodig hebben om bij acute situaties hulpdiensten toegang te verlenen tot hun woning

TOEGEVOEGDE WAARDE CLIËNT

  • Een electronics slot is minder stigmatiserend en geeft de cliënt een veiliger gevoel
  • In noodsituaties kan er altijd toegang tot de woning worden verleend en hoeft de deur niet te worden geforceerd door de politie
  • Client hoeft niet sleutels bij te laten maken en deze uit te geven aan die personen die de woning mogen betreden

TOEGEVOEGDE WAARDE ORGANISATIE

  • Sleutelkluis en elektronische toegangsmiddelen zijn efficiënter voor de medewerkers: ze hoeven niet meer centraal een sleutel op te halen en weer terug te brengen.
  • De veiligheid van de medewerkers is er mee gediend. Met een app is het voor het derden minder makkelijk te interveniëren dan wanneer een pincode wordt gebruikt.
  • Men kan het werk beter uitvoeren. Een kluisje met pincode is in het donker lastig te openen. Je moet bijvoorbeeld bijschijnen met je smartphone. Ook het opzoeken van de juiste pincode kost tijd. Tot slot kan een sleutelkluisje aan de buitenzijde van de woning vastvriezen.
  • Een pincode heeft ook aspecten die onveiligheid met zich meebrengt. Bij een groot verloop kan het zijn dat pincodes, welke nog in gebruik zijn, in handen komen van onbevoegden. Daarnaast worden pincodes vaak bewaard op een briefje of er zit een systematiek in de pincodes.
Financiering en implementatie

KLANTVERHAAL

Lees meer..

VIDEO

Vragen? Mail ons.

REFERENTIES INCLUZIO

Elektronische sloten en sleutelkluisjes worden ingezet bij klanten van De Zorgcentrale en Stichting ATA. In de Comfortwoning van WMO Radar is deze toepassing ook te vinden.

eHealth bibliotheek

voor medewerkers